Wat doen wij?

Stichting Houten Geeft wil graag dat ieder kind in de gemeente Houten mee kan doen aan leuke activiteiten in de maatschappij, ook als er in een gezin (tijdelijk) minder financiële ruimte voor is.

Veel gezinnen in de gemeente Houten hebben het goed, maar er zijn helaas ook gezinnen/thuissituaties met financiële zorgen. Als ouder/verzorger wil je zo veel mogelijk voorkomen dat je kind iets merkt van deze zorgen en dat je kind 'gewoon' mee kan doen aan doorgaans gebruikelijke sociale activiteiten. Met dit doel willen wij deze ouders/verzorgers een steuntje in de rug bieden en zorgen dat hun kinderen bijvoorbeeld mee kunnen doen aan een feest als Sinterklaas, dat zij met het gezin een leuk uitje kunnen doen in een vakantie of dat zij een tof cadeautje kunnen meenemen naar een kinderfeestje van een vriendje of vriendinnetje.

Wij werken samen met de Voedselbank Houten, SchuldHulpMaatje en Buurtgezinnen Houten om alle kinderen uit mindervermogende gezinnen/thuissituaties te bereiken. Ook zijn er contacten met andere maatschappelijke organisaties die actief zijn in de gemeente Houten en bekend zijn met gezinnen die niet bij deze organisaties in beeld zijn.

Door het jaar heen zetten wij acties uit om geld in te zamelen voor realisatie van onze activiteiten. Wij benaderen hiervoor bedrijven, ideële organisaties, fondsen en particulieren met als doel giften te ontvangen.

Stichting Houten Geeft is in juli 2022 officieel opgericht en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel. Wij hebben veel plannen en het is onze wens om de activiteiten in de toekomst uit te breiden. Dit willen wij zorgvuldig doen, waarbij wij kijken naar de behoeften in de gemeente Houten in combinatie met onze financiële situatie, en zo zullen wij stap voor stap onderzoeken welke activiteiten wij op een professionele en duurzame manier kunnen opzetten.

Heb je een idee en wil je met ons sparren? Voel je vrij om contact met ons op te nemen. Ons emailadres is stichtinghoutengeeft@outlook.com.